Site icon המרכז לביטוח מנהלים

ניוד קופת גמל להשקעה – כל מה שרציתם לדעת

ניוד קופת גמל להשקעהבעבר קופת גמל הייתה אפיק חיסכון פופולרי מאוד בעולם החיסכון והביטוח, לפני מספר שנים יצאה לאור קופת הגמל החדשה ושינתה את כל התחום ואת כל מה שאנשים ידעו בנוגע לקופות גמל, קופת הגמל החדשה נקראת "קופת גמל להשקעה". קופת גמל להשקעה שינתה את תנאי המשחק מאחר ותנאי ההפקדה לקופת גמל להשקעה לא דומים לתנאי ההפקדה לקופת גמל רגילה, ולא לאף תוכנית חיסכון כזו או אחרת. במאמר זה תוכלו למצוא מידע רלוונטי בכל הנוגע לניוד קופת גמל להשקעה.

 

מה הפך את קופת גמל להשקעה כל כך פופולרית?

קופת גמל להשקעה היא מוצר אשר מתאפיין בנגישות כלפי הלקוחות. בראש ובראשונה הדבר בא לידי ביטוי בתנאים לפתיחת התוכנית. בשונה מקופת גמל רגילה אשר ניתן לפתוח אותה רק בפנסיה – אנחנו יכולים לפתוח קופת גמל להשקעה בכל רגע שרק נרצה, מבלי לשלם קנסות או מיסים ובהתאם לחוק מס רווחי הון. כאשר אנו מדברים על קופת גמל להשקעה אנחנו למעשה מדברים על קופת גמל דינמית. חשבו על זה כאילו אתם מבצעים משיכות של כסף מחשבון העובר ושב שלכם, רק במסגרת קופת גמל להשקעה הכסף שלכם צובר תשואה. יתרה מכך, דמי הניהול הנגבים עבור קופת גמל להשקעה הם נמוכים במיוחד.

ההבדל בין קופת גמל רגילה לבין קופת גמל להשקעה

שיטת ההפקדה לקופת גמל להשקעה היא שונה משיטת ההפקדה לקופת גמל רגילה. אם במסגרת התוכנית של קופת גמל רגילה אנו יכולים לבצע הפקדות חודשיות בסכומים קבועים, כאשר אנו מדברים על קופת גמל להשקעה התנאים שונים לחלוטין: אנחנו יכולים לבצע הפקדה בכל רגע שרק נבחר, בכל סכום שאנו רוצים עד לגובה של 250 אלף שקלים.

מדובר ביתרון משמעותי מאוד מכיוון שאם מגיע לידינו סכום כספי מסוים, אנחנו כבר לא צריכים להפקיד אותו בבנק ולהפסיד עליו, במקום זה אנו יכולים להוסיף את אותו סכום כספי לסכום הכספי אשר קיים בקופת גמל להשקעה שלנו, לתת לו לצבור תשואות ובכל רגע שאנו רוצים אנחנו יכולים למשוך אותו.

 

למה מניידים קופת גמל להשקעה?

כאשר אנו מדברים על ניוד קופת גמל להשקעה אנחנו למעשה מדברים על העברת קופת גמל להשקעה מן המסלול הנוכחי שלה למסלול אחר. נניח כי אדם החליט להפקיד סכום כספי מסוים לקופת גמל השקעה אשר עוסקת בתחום מסוים, לאחר זמן מסוים אותו אדם חושב כי התחום בו בחר מיצה את עצמו והגיע הזמן לעבור לתחום שונה. במקרים מהסוג הזה מבצעים ניוד של קופת גמל להשקעה.

קראו עוד: השקעה בקופת גמל

האם יש אפשרות לנייד קופת גמל רגילה לקופת גמל להשקעה?

התשובה היא כן, יש אפשרות לנייד קופת גמל רגילה לקופת גמל להשקעה, מדובר במהלך משתלם מכיוון שדמי הניהול בקופת גמל רגילה עומדים על שלושה אחוזים בערך לעומת דמי הניהול של קופת גמל להשקעה אשר עומדים על פחות מאחוז אחד.

 

ניוד קופת גמל להשקעה – ניוד לפני פרישה

דרך נוספת בה אתם תוכלו ליהנות מהטבות מס שונות, תוכלו לשמור על כספכם ותהפכו את הכסף לזמין היא על ידי ניוד של קופת גמל להשקעה לפני שאתם פורשים. הכוונה היא כי האדם החוסך צריך לבצע ניוד לכל קופות הגמל שברשותו ולנייד אותן לקופת גמל להשקעה אחת, כך כל ההשקעות והרכישות של אותו אדם יתנהלו תחת גוף אחד ובעלויות נמוכות יותר.

חשוב לציין כי ניוד קופת גמל להשקעה אינו עולה כסף.

קראו עוד: העברת קופות גמל

קופת גמל להשקעה לעומת חיסכון בבנק

הדרך הפשוטה ביותר והמוכרת ביותר כיום לחסוך בה כסף היא על ידי הפקדת הכסף בבנק. כמעט כל אחד מאיתנו הוא בעל חשבון בנק, אין יותר קל מלבצע את הפעולות הפיננסיות השוטפות שלנו במקום שאנחנו מכירים ורגילים אליו. אך ישנן מספר בעיות שונות כאשר אנו מדברים על חיסכון של כסף בבנק.

ראשית, כאשר אנו חוסכים כסף בחשבון הבנק שלנו אנחנו מקבלים עליו ריבית מאוד נמוכה. במידה וכל הכספים שלכם נמצאים תחת חיסכון בחשבון הבנק, אתם פשוט מפסידים כסף מבלי לשים לב. אמנם כאשר הכסף נמצא בבנק הוא נמצא במקום בטוח אך הוא לא עושה תשואות. שנית, ברוב המקרים אין לנו גישה לחיסכון כספי אשר נמצא בבנק. מרבית החסכונות בבנק כיום הם ללא נקודות יציאה או שהם בעלי מספר נקודות יציאה לאורך השנים. בשני המקרים אנחנו מוגבלים במשיכת הכסף שלנו ואנו צריכים לחכות לנקודות היציאה כדי למשוך את כספנו.

בנוסף על כך, חיסכון כסף באמצעות הבנק לא אומר כי החיסכון הוא אכן בטוח, אנשים רבים נוטים  לחשוב כי בגלל שהריבית שהם מקבלים בבנק היא נמוכה, אז הכסף שלהם לא נמצא בסיכון והוא בטוח. ישנם מקרים בהם הבנקים משקיעים את הכספים שלנו באפיקים מסוימים אשר פוגעים בכספי החיסכון.

אז מה יכול לעשות אדם שאינו רוצה להשקיע את כספו במסלולים של קופות גמל בעלי סיכון גבוה, אך גם לא רוצה להשאיר את כספו בחשבון הבנק בעקבות כל הסיבות שציינו לפני כן? במקרים מהסוג הזה אותו אדם יכול לבחור להשקיע במסלולים סולידים של קופת גמל להשקעה. מדובר על מסלולים בעלי רמות סיכון נמוכות מאוד, בשונה ממסלולים אחרים בהם מסלולי הסיכון הם בינוניים ומוגברים. למרות שמדובר במסלול השקעה סולידי, עדיין אותו אדם ירוויח תשואות העומדות על 3 אחוזים ובמקרים מסוימים גם יותר, מדובר על רווחים הגדולים פי כמה וכמה מהריבית שאנו מקבלים על הכסף בחשבון הבנק שלנו.

Exit mobile version