Site icon המרכז לביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים מעורב

ביטוח מנהלים מעורבאחד מסוגי הפוליסות בביטוח מנהלים היא פוליסת ביטוח מנהלים מעורב. פוליסה זו מערב בין כיסוי למוות לבין חיסכון לגיל הפרישה. על ביטוח מנהלים מעורב נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ביטוח מנהלים?

לפני שנסביר מהו ביטוח מנהלים מעורב נרחיב על ביטוח מנהלים. ביטוח מנהלים הוא מסלול לחיסכון כספי עבור גיל הפרישה. ביטוח מנהלים כולל גם כיסויים למקרים של נכות, אובדן כושר עבודה או מוות. בביטוח מנהלים אין הגבלה על גובה ההפקדה החודשית לפנסיה. 

ביטוח מנהלים הוא למעשה חוזה אישי, פוליסת ביטוח, הנחתם בין המבוטח לבין חברת הביטוח. החוזה שנחתם מגדיר את התנאים של המבוטח. יש לקחת בחשבון שהתנאים בביטוח מנהלים הם קבועים ואף אחד מהצדדים לא יכול לשנות אותם. כלומר, גם אם התנאים בחוק משתנים לטובה, בנוגע לדמי הניהול, עלויות ביטוחיות וכדומה, לא ניתן לשנות את התנאים בביטוח מנהלים. כמו כן יש לקחת בחשבון שהחוזה רלוונטי רק מול חברת הביטוח שחתמתם מולה. במידה שאתם מעוניינים לעבור לחברת ביטוח אחרת אתם תאבדו את התנאים שהיו בפוליסה הקודמת. 

מהו ביטוח מנהלים מעורב?

ביטוח מנהלים מעורב הוא אחד מסוגי הפוליסות של ביטוח מנהלים בישראל. ביטוח מנהלים מעורב כולל כיסוי למוות וחיסכון ארוך טווח. בפוליסת ביטוח מעורב מוגדר סכום זהה לפיצויים בשני המקרים. כלומר, במידה שהמבוטח ילך לעולמו במהלך תקופת הביטוח, המוטבים שקבע יקבלו בפוליסת הביטוח סכום לזהה לסכום שצפוי המבוטח לקבל במידה שיישאר בחיים עד תום תקופת הביטוח. יש לקחת בחשבון שהסכום בפוליסת הביטוח צמוד למדד וסכום החיסכון משולם כתשלום הוני או כתשלום הוני משולב עם תשלומי קצבה. 

סוגי פוליסות ביטוח מנהלים מעורב

קיימים מספר סוגי פוליסות ביטוח מעורב. ריכזנו לכם את הפוליסות השונות- 

הסוג הראשון של פוליסת ביטוח  מעורב הוא פוליסה שמסווגת לפי סוג המבוטח. כלומר, פוליסות מעורב לשכירים נקראות ביטוח מנהלים מעורב ואילו פוליסות מעורב לעצמאים נקראות תגמולים לעצמאיים. 

הסוג השני של פוליסת ביטוח מעורב הוא פוליסה שמסווגת לפי מודל השקעות. פוליסות ששווקו עד שנת 1991 היו פוליסות מבטיחות תשואה המבוססת על הנפחות של אג"ח ח"ץ שביצעה המדינה. לעומת זאת, פוליסות ששווקו בין שנת 1992 עד שנת 2003 היו פוליסות משתתפות ברווחים. 

הסוג השלישי של פוליסת ביטוח מנהלים מעורב הוא פוליסה שמסווגת לפי תקופת ביטוח. ביטוח מנהלים מעורב שווק במספר גרסאות שונות בהתאם לתקופות הביטוח ולתשלומי הפרמיה- 

קראו עוד: מי זכאי לנייד את ביטוח המנהלים שלו?

דמי ניהול בביטוח מנהלים מעורב

דמי הניהול בביטוח מנהלים מעורב הוגדרו משנת 1992 בשני סוגים שונים- 

יתרונות של רכישת ביטוח מנהלים מעורב בגיל צעיר

כאשר רוכשים ביטוח מנהלים בגיל צעיר יכולים להנות מיתרונות רבים- 

Exit mobile version