Site icon המרכז לביטוח מנהלים

סוכנות ביטוח – מדוע עדיף לנו לעבוד עם סוכנות ולא עם חברת ביטוח?

סוכנות ביטוח

Kampus Production באתר PEXELS

עולם הביטוחים עובד בשני מסלולים. לכאורה הם דומים, אך אפשר למצוא הבדלים משמעותיים ביניהם. לקוחות המעוניינים לרכוש פוליסות ביטוח מסוגים שונים, צריכים להכיר את ההבדלים ולדעת מדוע מסלול אחד משתלם יותר מאחר.

במסלול אחד נמצאות חברות ביטוח. לכל חברה יש תפריט עשיר של פוליסות ביטוח, כמעט בכל תחום שאפשר לחשוב, ממנו הן מציעות פוליסות רלוונטיות ללקוחות שפונים אליהן. הלקוח רוכש באופן ישיר פוליסה מהחברה, בין אם זה דרך סוכן מכירות ובין אם זה באופן עצמאי דרך אתר האינטרנט של החברה.

במסלול שני נמצאות סוכנויות ביטוח. מדובר על אנשי מקצוע בתחום הביטוח, אשר מציעים ללקוחות הפונים אליהם, אפשרות לרכוש פוליסות בתחומים שונים, ללא מחוייבות לחברה כזו או אחרת. אפשר שמבוטח אשר עובד עם הסוכנות, ירכוש דרכה פוליסת רכב מחברה אחת, בעוד שפוליסת ביטוח חיים הוא יעשה דרך הסוכנות בחברה אחרת.

אף על פי שחברות ביטוח הן גדולות ומציעות הרבה מאוד שירותים, מוטב לעבוד עם סוכנות ביטוח בכל מה שקשור לרכישת פוליסה בכל תחום שהוא. גם אם מדובר על פוליסות מורכבות, כמו למשל ביטוחי חיים, בריאות או אפילו רכב. ישנן סיבות שונות לכך וחשוב להכיר אותן, בשביל להבין את ההבדלים בין שתי האופציות.

5 הבדלים שמסבירים למה משתלם לעבוד עם סוכנות ביטוח

מוצרים – כאשר לקוח פונה לחברת ביטוח, הוא יכול ליהנות ממכלול של מוצרי ביטוח (ומוצרים אחרים) אך מדובר רק במוצרים שהחברה משווקת. הוא לא יכול לבחור בין מוצרים של חברות שונות. זה יכול להגביל אותו מאוד.

לעומת זאת, סוכנות ביטוח עובדת עם שורה של חברות, ולכן היא יכולה להציע לו מגוון מוצרים מכל חברה והוא יכול לבחור את המוצר הטוב ביותר עבורו.

מחויבות – זה נכון שעובדי חברת ביטוח ירצו בטובתו של הלקוח שלהם, אך בסופו של דבר המחויבות שלהם היא כלפי החברה. לעומת זאת, האינטרס של צוות הסוכנות היא כלפי הלקוח ולא כלפי החברה מולה הם עובדים. המטרה שלהם לייצג את האינטרס שלו בצורה הטובה ביותר.

תקשורת – בדרך כלל, הקשר עם סוכנות ביטוח הוא הרבה יותר אישי, יותר חם, הרבה יותר איכותי, מאשר הקשר בין הלקוח לחברת ביטוח. זה נובע מהגודל של החברה אך גם מהתחלופה. סוכנויות ביטוח העובדים מתחלפים לעיתים רחוקות יותר מאשר בחברות (או כלל לא מתחלפים, אם מדובר בעסק משפחתי).

בירוקרטיה – כשלקוח מבקש להגיש תביעה למימוש הפוליסה, בסוכנות הוא ייהנה משירות של סוכן שיעשה זאת בשבילו. במקרה של חברת ביטוח, הוא הרבה פעמים יצטרך לפעול בעצמו מול החברה. זה יכול להיות תהליך ארוך, מורכב ולא קל.

עלויות – בסופו של דבר, אם הלקוח יכול לבחור מבין פוליסות שונות שהסוכנות מציעה לו, את הפוליסה האופטימאלית ביותר עבורו, סביר להניח שהעלויות יהיו נמוכות יותר מאשר אם יבחר לפנות לחברת ביטוח שתציע לו אך ורק פוליסות שהיא עצמה משווקת.

Exit mobile version