Site icon המרכז לביטוח מנהלים

ניוד קרן פנסיה פעילה – כל המידע החשוב והחיוני

ניוד קרן פנסיה פעילהבמהלך כל חודש, מנכים מהמשכורת שלנו סכום כספי מסוים שעובר לחיסכון הפנסיוני שלנו. החיסכון הפנסיוני שלנו בו אנו מפקידים כספים בכל חודש ובכל שנה הוא זה שאמור להעניק לנו ביטחון כלכלי בגיל הפרישה – כלומר מטרתו של החיסכון היא לאפשר לנו לחיות ברמת חיים טובה גם כאשר נפסיק לעבוד ולא נקבל משכורת חודשית. בשל המשמעות הרבה שיש לחיסכון הפנסיוני שלנו, חשוב מאוד לבדוק כי המסלול בו אנו נמצאים לטובת חיסכון לקרן הפנסיה הוא בעל תנאים טובים ומנוהל בצורה טובה.

נכון להיום יש אפשרות לנייד את קרן הפנסיה שלנו, הכוונה היא להעביר את קרן הפנסיה שלנו בצורה קרה ופשטה מגוף אחד לגוף אחר. חשוב לציין כי המעסיק שלכם חייב לתת לכם את האפשרות לחסוך בקרן הפנסיה בה אתם מעוניינים, אפילו אם למקום העבודה יש הסכם עם קרן פנסיה אחרת מזו שאתם מעוניינים בה. אז אם אתם לא מרוצים מקרן הפנסיה שלכם ואתם מעוניינים לעזוב את הקרן הנוכחית בה אתם נמצאים ולעבור לקרן אחרת אשר מציעה תנאים הרבה יותר טובים, אתם יכולים לעשות זאת ללא עלות כספית, ללא שאלות ואינכם צריכים לעבור תהליך מייגע עד שהדבר יצא לפועל.

במאמר זה תוכלו למצוא מידע רלוונטי בכל הנוגע לניוד קרן פנסיה פעילה.

ניוד קרן פנסיה פעילה: באילו מקרים מומלץ לנייד קרן פנסיה?

אין ספק כי ההחלטה על החיסכון הפנסיוני שלנו היא החלטה משמעותית מאוד אשר תשפיע על חיינו בהמשך. בעבר, היינו צריכים להחליט בגיל צעיר מהי קרן הפנסיה בה אנחנו מעוניינים, מהרגע שבחרנו בקרן פנסיה מסוימת לא היינו יכולים להחליף אותה.

ממשלת ישראל הבינה כי קשה מאוד להתנהל בצורה הזאת, לפני מספר שנים היא הוציאה לאור את האפשרות לנייד את קרן הפנסיה. רפורמת ניוד קרן פנסיה קובעת כי כל אחד מאיתנו יכול לנייד את החסכונות שלו בין מוצרים פנסיונים שונים בכל רגע שירצה, בתהליך קל ופשוט וללא כל עלות נוספת. כלומר אתם יכולים לנייד את כספי החיסכון שלכם מקרן פנסיה אחת לאחרת, תוכלו לעשות אותו דבר גם בקופות הגמל שלכם, קרנות ההשתלמות שלכם וגם בביטוח החיים שלכם.

קיימות סיבות רבות אשר בעקבותיהן אנשים מחליטים לנייד את קרן הפנסיה שלהם לגוף אחר, ריכזנו עבורכם את הסיבות העיקריות ביותר לניוד קרן פנסיה:

 

 

מעבר לכל הסיבות הללו קיימת עוד סיבה אחת עיקרית לניוד של קרן הפנסיה והיא – יש לכם אפשרו אחרת טובה יותר. עליכם לבצע ניוד לקרן הפנסיה שלכם רק במקרים בהם יש לכם אפשרות אחרת טובה יותר, הכוונה היא לקרן פנסיה אחרת המציעה לכם תנאים יותר טובים.

 

ניוד קרן פנסיה פעילה: מתי אפשר וכדאי לנייד את קרן הפנסיה?

כפי שכבר סיפרנו לכם, תהליך הניוד של קרן פנסיה הוא תהליך פשוט ומהיר, כיום ניתן לבצע ניוד לקרן פנסיה גם דרך האינטרנט. למרות זאת, עליכם להבין כי אם תשחקו יותר מדי עם הכספים שלכם, יכול להיווצר מצב בו אתם תחוו נזק, לצורך הדוגמא בחרתם להתנייד מקרן פנסיה ותיקה ועכשיו אתם לא יכולים לחזור אליה גם אם תרצו. התהליך של ניוד הקרן הוא מאוד פשוט אבל יש להתחיל בתהליך זה רק כאשר אתם מפיקים ממנו רווח, שני המקרים העיקריים בהם ניוד קרן הפנסיה הוא מעשה נכון הם:

סיטואציה נוספת בה מומלץ לחשוב על ניוד של קרן הפנסיה שלכם היא במקרים בהם אתם צריכים הלוואה גדולה ומצאתם קרן פנסיה אחרת שמציעה לכם תנאים יותר טובים מקרן הפנסיה הנוכחית שלכם. הקריטריונים המרכזיים אשר על פיהם אתם צריכים לחשוב האם כדאי לכם לנייד את קרן הפנסיה שלכם הם: הכיסוי הביטוחי שאתם מקבלים ותנאי הפרישה שאתם מקבלים. אדם יכול להעביר את הכספים שנצברו בקרן הפנסיה שלו במידה והוא עומד בכל אחד מן התנאים הבאים:

כספי החיסכון של אותו אדם לא נמצאים תחת שעבוד או תחת עיקול, קרן הפנסיה של אותו אדם אינה נמצאת ביתרת חוב בעקבות הלוואה שהוא לקח והיא עדיין לא נפרעה במלואה, אותו אדם לא מקבל קצבת נכות או קצבת זקנה. בנוסף על כך, כדי שתוכלו לנייד את קרן הפנסיה שלכם אתם צריכים לבדוק כי הגוף אליו אתם רוצים לנייד את קרן הפנסיה שלכם מוכן ויכול לקבל אתכם בתור מבוטחים.

קראו עוד: ניוד ביטוח מנהלים לקרן פנסיה

ניוד קרן פנסיה פעילה: האם יש אפשרות לבצע ניוד למספר חשבונות במקביל?

כן, במידה ואתם מחזיקים במספר חשבונות פנסיוניים שאינם פעילים, מעבר לכך שיש לכם את האפשרות לאחד את החשבונות לתוך קרן הפנסיה החדשה אליה אתם מתניידים, מה גם שהאיחוד מתבצע עבורכם באופן אוטומטי על ידי קרן הפנסיה החדשה אליה אתם מתכננים להתנייד. קרן הפנסיה אליה אתם מתניידים חייבת להודיע לכם כי ביצעה איחוד לחשבונות שלכם, במקרים בהם אין התנגדות מצד המבוטח לביצוע איחוד, האיחוד יתבצע באופן אוטומטי. אנו ממליצים לכם לקיים שיחת ייעוץ עם איש מקצוע מתאים לפני שאתם מחליטים לבצע איחוד לחשבונות הפנסיוניים שלכם.

Exit mobile version