Site icon המרכז לביטוח מנהלים

מי אחראי על ביטוח חבות מעבידים?

ביטוח

Andrea Piacquadio באתר PEXELS

פציעות ונזקים פיזיים אחרים שנגרמו לעובדים בזמן העבודה עלולים לגרום לבעלי עסקים לשאת באחריות משפטית. לכן חשוב להבין מהו ביטוח חבות מעבידים וכיצד הוא עשוי להועיל לארגון שלכם במצבים מסוג זה.

כבעלי עסק, אתם יכולים להגן על עצמכם ועל עובדיכם מפני תביעות פיצויים של עובדים הקשורות לנזק פיזי, פציעות בתאונה או מחלות מקצוע על ידי רכישת ביטוח חבות מעסיקים. כאשר מטרת הביטוח היא להגן על עסקים מפני תביעה משפטית על ידי העברת סיכון פיננסי הקשור בתביעות פיצויים לעובדים לספק ביטוח. ביטוח זה מעניק לבעלי החברה שקט נפשי במקרה שמשהו יקרה לעובדיהם, בתנאי שהצדדים המכוסים יעמדו בתנאי הפוליסה.

באילו דרכים עשוי ביטוח חבות מעבידים לשלם לעובדים שנפגעו?

במקרה שעובד נפגע במהלך עבודתו, יש לו זכות לפיצוי. התשלום עשוי להתבצע על ידי שני גופים שונים:

התשלום הראשון מתרחש כאשר עובד קיבל נכות חלקית או מלאה כתוצאה מתאונה שהתרחשה במהלך עבודתו. במקרה זה העובד יכול לתבוע את הביטוח הלאומי. לאחר מכן ישלם המוסד לביטוח לאומי את פיצויי העובד. ההצדקה השנייה לתשלום לעובד מגיעה מדיני הנזיקין הישראליים, הקובעים כי לעובד יש זכות לתבוע פיצויים הן את מעסיקו והן את העסק עצמו. במקרה זה ביטוח בנייה יכול לסייע לכם לשלם את הפיצויים המגיעים לעובד במקרה והוא נפצע במהלך עבודות בניה למשל.

אם המעסיק מקבל החזר מהמוסד לביטוח לאומי בגין תביעת תאונת עבודה, אך סכום זה אינו מספיק לכיסוי כל נזקי העובד, ייתכן שהעסק יידרש לשלם יותר כסף לעובד. כאשר הדבר מתרחש, ובית המשפט מחליט כי המעסיק אחראי לנזקיו של העובד (לעתים קרובות כתוצאה מחוסר זהירות של המעסיק), המעסיק מחויב לשלם את כל הסכום. על מנת להגן על עצמו כלכלית, מעסיקים זקוקים לביטוח, המכונה ביטוח חבות מעסיקים וכמובן גם ביטוח בנייה, שכן סכום הפיצוי עשוי להיות די משמעותי, ולעתים להגיע למאות אלפי שקלים.

סיבות לרכוש ביטוח חבות מעבידים

ביטוח חבות מעבידים הוא השקעה חכמה מהסיבות הבאות:

חברת סקוריטס ביטוח, המתמחה בענף הבניה, מציעה לכם ביטוח בנייה שיעזור לכם לשמור על העובדים שלכם ועל העסק במקרה של תאונת עבודה.

Exit mobile version