Site icon המרכז לביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים לעצמאים

ביטוח מנהלים לעצמאיםביטוח מנהלים הוא אפיק חסכוני מומלץ שכולל כיסויים שהביטוח הפנסיוני לא כולל. עצמאים יכולים לבחור לבצע ביטוח מנהלים ואף בביטוח פנסיוני ולהנות מהיתרונות של השניים יחד. מהו ביטוח מנהלים לעצמאים? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

ביטוח מנהלים לעצמאים- מה זה?

ביטוח מנהלים הוא מסלול לחיסכון כספי עבור גיל הפרישה. ביטוח מנהלים כולל גם כיסויים למקרים של נכות, אובדן כושר עבודה או מוות. בביטוח מנהלים אין הגבלה על גובה ההפקדה החודשית לפנסיה. 

ביטוח מנהלים הוא למעשה חוזה אישי, פוליסת ביטוח, הנחתם בין המבוטח לבין חברת הביטוח. החוזה שנחתם מגדיר את התנאים של המבוטח. יש לקחת בחשבון שהתנאים בביטוח מנהלים הם קבועים ואף אחד מהצדדים לא יכול לשנות אותם. כלומר, גם אם התנאים בחוק משתנים לטובה, בנוגע לדמי הניהול, עלויות ביטוחיות וכדומה, לא ניתן לשנות את התנאים בביטוח מנהלים. כמו כן יש לקחת בחשבון שהחוזה רלוונטי רק מול חברת הביטוח שחתמתם מולה. במידה שאתם מעוניינים לעבור לחברת ביטוח אחרת אתם תאבדו את התנאים שהיו בפוליסה הקודמת. 

ביטוח מנהלים לעצמאים- מאפיינים

עובדים עצמאיים שמעוניינים לעשות ביטוח מנהלים יכולים לבחור גם בפוליסת תגמולים לעצמאיים. פוליסה זו תאפשר להם להנות גם מהיתרונות של פנסיה וגם מהיתרונות של ביטוח מנהלים יחד. 

על ידי כל העובד העצמאי יכול להפריש סכום של 16% מהמשכורת החודשית שלו לצרכים פנסיוניים ואף להנות מביטוח על אובדן כושר עבודה או מוות. 

חשוב להבין שככל שהעצמאי יפריש לביטוח מנהלים או לפנסיה מוקדם יותר, כך הסכום שיצטבר יהיה גדול יותר והקצבה שתחכה לו בגיל הפרישה תהיה גדולה יותר. שימו לב כי העובד העצמאי יכול להחליט אילו אחוזים מתוך ההפרשה יוקצו לביטוח חיים ולאובדן כושר עבודה. 

 

ביטוח מנהלים לעצמאים- כיסוי נכות 

כאשר העובד העצמאי יצטרף לביטוח מנהלים יהיה עליו למלא שאלון והצהרת בריאות. עלות הביטוח תקבע בהתאם לגיל של העובד, למצב הבריאותי שלו ולעיסוק שלו. בביטוח מנהלים המבוטח מכוסה בכיסויים ללא תקופת אכשרה. 

יש לקחת בחשבון שבביטוח מנהלים ניתן לבטח עיסוק ספציפי. כלומר, פסנתרן לדוגמא, שייפגע בידיו ולא יוכל להמשיך לנגן יוכל לקבל אובדן כושר עבודה ופיצויים על אובדן הכנסה על המקצוע שלו ולא יחויב לעבוד במקצוע אחר. שימו לב כי חברת הביטוח יכולה לקבוע החרגות או תנאים שונים בהתאם למצבו הרפואי של המבוטח. 

יש לקחת בחשבון שיש לרכוש פוליסת ביטוח חיים באופן פרטי. כך במקרה של מוות המוטבים יהיו המוטבים שבחר המבוטח והם יקבלו את הכיסוי. הכיסוי יתקבל כסכום חד פעמי שפטור ממס. 

קראו עוד: ביטוח מנהלים הפניקס

ביטוח מנהלים לעצמאים- מקדם המרה ודמי ניהול

שני אלמנטים שיש לקחת בחשבון בביטוח מנהלים הוא מקדם ההמרה ודמי הניהול. 

 

ביטוח מנהלים לעצמאים- יתרונות של רכישה בגיל צעיר

כאשר רוכשים ביטוח מנהלים בגיל צעיר יכולים להנות מיתרונות רבים- 

מספר יתרונות נוספים גם לא רק לעצמאים-

Exit mobile version