Site icon המרכז לביטוח מנהלים

ביטוח – הדרך הבטוחה לישון בשקט בלילה

ביטוח

RDNE Stock project באתר PEXELS

אנחנו חיים בעולם של אי וודאות כמעט מוחלטת. דברים שנראים לנו מובנים מאליהם היום, עלולים להיראות אחרת לגמרי מחר. דברים שאנחנו בטוחים שישמרו ויגנו עלינו, עלולים להתגלות מחר כדברים שאי אפשר לסמוך עליהם. לצערנו, לפעמים מספיק רגע אחד, פעולה אחת, בשביל שכל החיים שלנו ישתנו ויתהפכו, מקצה לקצה.

לכן, אנחנו מחפשים כל הזמן דברים שיספקו לנו ביטחון, שישמשו אותנו למקרים בהם החיים שלנו ישתנו ונמצא את עצמנו באזור של אי וודאות, מחוץ לאזור הנוחות שלנו. במקום בו אנחנו צריכים להיעזר בדברים שונים, שלא עומדים לרשותנו, בשביל שנוכל לחזור ולתפקד, נוכל לחזור אל שגרת חיינו, עד כמה שניתן.

זו המשמעות העיקרית של פוליסת ביטוח. לא משנה באיזה תחום מדובר, לשם כך אנחנו רוכשים פוליסות שונות מחברות ביטוח או נדרשים לרכוש, אם אנחנו מעוניינים לקבל שירותים ולבצע פעולות שונות. פוליסת ביטוח נועדה לעזור לנו ב"ימים גשומים", קרי ימים בהם קורה משהו ואנחנו נדרשים לעזרה חיצונית.

 

כמעט בכל תחום ולכל דבר אפשר למצוא היום פוליסות ביטוח. אפשר לחלק את העולם של הביטוחים לשלוש קטגוריות עיקריות:

ביטוח שנתי – ביטוחים שאנחנו נדרשים לחדש מדי שנה. למשל ביטוח רכב, דירה, עסק.

ביטוח קבוע – ביטוחים שנמשכים כל עוד אנחנו משלמים עליהם. הכוונה לביטוח בריאות, ביטוח חיים.

ביטוח זמני – ביטוח שאנחנו נשתמש בו לתקופה קצרה, לצורך ספציפי. לדוגמא, ביטוח נסיעות לחו"ל.

 

מה מספקת לנו פוליסת ביטוח באופן כללי?

הרעיון של פוליסת ביטוח, בכל תחום, הוא מאוד פשוט. אנחנו משלמים פרמייה, חודשית, שנתית או על פי מספר ימי הביטוח (במקרה של ביטוח נסיעות), ובתמורה מקבלים מחברת הביטוח כיסויים מהם נוכל ליהנות אם חס וחלילה קורה לנו משהו.

למשל, אם אנחנו רוכשים ביטוח רכב מקיף, אזי שהפרמיה תכסה מקרים של תאונות, חבלות, גניבות, נזקים ועוד. בפוליסה מצויין מה חברת הביטוח מכסה ובאילו עלויות. לפרמיה שנשלם יש השפעה על הפוליסה וכן על גובה הכיסויים. אם נשלם פרמיה גבוהה, אז בהתאם הכיסוי יהיה גבוה וההשתתפות העצמית מצידנו תהיה נמוכה ולהיפך, אם הפרמיה נמוכה, אז גם גובה הכיסוי יהיה נמוך וכנראה שההשתתפות העצמית תהיה גבוהה יותר. החוכמה היא לחפש קודם כל את התנאים המתאימים לנו ואחרי זה למצוא אותם במחיר המשתלם ביותר מכל הבחינות.

מאחר ואנחנו צריכים לרכוש פוליסות ביטוח בתחומים שונים ומאחר ומדובר בהוצאה כספית לא קטנה, יהיה נכון מצידנו לבחון היטב את השוק של כל תחום ביטוח, לבחון מה החברות מציעות לנו ובאילו תנאים. כך נוכל לרכוש פוליסה בתנאים משתלמים ובעלויות אטרקטיביות.

 

איך רוכשים פוליסת ביטוח בצורה נכונה?

הדרך הטובה ביותר לרכוש פוליסת ביטוח היום, היא להיכנס לאתר של Wobi, לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות על הפוליסה שאנחנו מחפשים לקנות, להשוות ביניהן ולהחליט, איזו חברה ופוליסה משתלמת עבורנו, מבחינת תנאים ועלויות. כך גם נחסוך וגם נהנה מהתנאים הטובים ביותר.

Exit mobile version