Site icon המרכז לביטוח מנהלים

עסק לא פשוט בכלל

קרדיט תמונה: freepik

עסק בישראל יכול לקום תוך 48 שעות כאשר מסתייעים בשירותי רואה חשבון אך גם הסגירה יכולה להגיע מהר. בישראל נסגרים אחוזים גדולים של עסקים עוד בשנתם הראשונה ולכן לפני פתיחת העסק כדאי לבדוק היתכנות.

 

לפני שפותחים עסק

החלום להיות עצמאי בלי בוס על הראש מביא הרבה אנשים לבחור לפתוח עסק משלהם. לפני שפונים לתהליך הבירוקרטי של פתיחת עסק מומלץ לייעוץ פיננסי אצל רו"ח או אצל יועץ פיננסי כדי לראות האם יש היתכנות לפתיחת עסק כמו הון עצמי, תמחור, שוק לקוחות ועוד.

 

הגדרות

בישראל ישנם שלושה סוגי עוסקים: עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. לפני שפונים לפתיחת תיק ברשויות המס כדאי לדעת לאילו קטגוריות נכנס העסק שלכם. במידה והעסק עונה בפרטיו על שני קטגוריות מומלץ להתייעץ ולראות תחת איזה מהם ישתלם לכם יותר לרשום אותו. אנחנו נדבר על עוסק פטור ועוסק מורשה כי הם רוב העסקים שנפתחים מדי שנה:

 

עוסק פטור

עוסק פטור יכול להירשם כל מי שלא מגיע במחזור ההכנסות השנתי שלו לתקרת המס. יש לשים לב שעוסק פטור אינו פטור מתשלום מס הכנסה אלא רק תשלום מע"מ. כאשר פותחים עסק יש לפתוח תיק גם במס הכנסה וגם במע"מ וההגדרה "פטור" קשורה לתיק במע"מ.

עוסק פטור אינו מחייב את לקוחותיו בתוספת מע"מ ואינו מוציא חשבוניות מס רק קבלות. נוסף על כך, כיוון שעוסק פטור אינו מחייב במע"מ הוא גם לא רשאי להתקזז במע"מ מול רשויות המס על רכישות שעשה לעסק. עם זאת, עוסק פטור כמו כל שאר העוסקים חייב להגיש דו"ח שנתי של הכנסות והוצאות בסוף השנה.

חשוב לדעת, לא כל מי שמחזור ההכנסות שלו אינו עולה על תקרת המס יכול לפתוח עוסק פטור. ישנם עסקים שמראש מוגדרים כעוסק מורשה כגון: שמאי, פסיכולוג, מתרגם, חוקר פרטי, בעל בית ספר לנהיגה, רופאים, וטרינרים, כותבים והרשימה עוד ארוכה. כדאי לבדוק אם התחום שלכם נמצא ברשימה לפני פתיחת התיק.

 

עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא מי שמחזור ההכנסות השנתי שלו עובר את תקרת המס, מי שחייב להירשם כעוסק מורשה או מי שבוחר כך משיקולים כלכליים. עוסק מורשה משלם מע"מ כל חודשיים אך אל דאגה, את המע"מ הוא כבר גבה מלקוחותיו בחודשים הקודמים לתשלום.

עוסק מורשה מוציא חשבונית מס בנוסף לקבלה כיוון שהוא גובה מלקוחותיו תוספת מע"מ. בארץ לרוב אנחנו לא שמים לב לכך במידה ואנחנו לא בעלי עסקים כי המע"מ לרוב מגולם במחיר של המוצרים ולכן אנו לא חושבים עליו ביום יום.

גם עוסק מורשה חייב בהגשת דוחות ובדוחות אלה הוא יכול להתקזז על המע"מ אותו שילם על שירותים ופריטים שרכש לעסק.

 

צריכים ייעוץ ועזרה בפתיחת עסק? לאתר הבית לחצו כאן

Exit mobile version