Site icon המרכז לביטוח מנהלים

מה תוכלו לעשות עם צ'ק דחוי?

יש לך הרבה צ'קים דחויים בעסק וצורך גדול במזומן כאן ועכשיו? לבעלי עסקים יש פתרונות שונים ומגוונים לקבל תזרים מזומנים מהיר. ניתן לקבל על צ'ק דחוי שירות ניכיון צ'קים וליהנות מקבלת תזרים מזומנים ללא פגיעה במסגרת האשראי או התערבות בנקאית כל שהיא. איך עושים זאת נכון ומדוע כי רואה חשבון ימליץ על הפעולה בשלב מסוים? הכתבה הזו מיועדת לך. 

על עסקים וצ'קים דחויים 

לא מעט עסקים עובדים מול ספקים ולקוחות עם צ'ק דחוי וזו יכולה להיות שגרה או עניין חד פעמי. בעל העסק לרוב יעדיף לקבל את התשלום בצ'ק דחוי מאשר לא לקבלו כלל. עם זאת, בתקופות בהן העסק נמצא באיתנות כלכלית הדבר יכול אף להגדיל את הכנסות העסק העתידיות, אך בתקופות משבר ולחץ אותם כספים יכולים להוות את ההבדל בין הצלחת העסק או התרסקותו. 

מהן האפשרויות עם צ'ק דחוי? 

האופציה המוכרת לכולם עם צ'ק דחוי היא המתנה או הפקדה עתידית בבנק בניכוי עמלה. הבנק כמובן לא יעביר את הכסף עבור הצ'ק עד שזה יגבה מרושם הצ'ק, אך שירות ניכוי צ'קים בהחלט כן. ניכוי של צ'ק דחוי מאפשר קבלת כסף מזומן כאן ועכשיו על ידי החברה. היא תבחן כמובן את דו"ח האשראי של הלקוח ואת רמת הסיכון של העסקה, וכך גם יקבע גובה העמלה בהמשך. 

חברות ניכוי צ'קים הנן חברות פיננסיות שעיקר עיסוקן הוא ניכוי וגבייה. יש להן חוסן כלכלי שמאפשר להן לספק את השירות בתמורה לעמלה ומי שיוצא נשכר מהעסקה הוא בעל העסק שזוכה לקבל את כספו במזומן במהירות גבוהה. 

האם אפשר גם לנכות צ'ק למוטב בלבד? 

לא כל חברת ניכוי צ'קים תוכל לבצע ניכיון של צ'ק דחוי שמוגדר למוטב בלבד. ישנן חברות ניכוי שמספקות את השירות רק לצ'קים פתוחים, עליהם אין קרוס או שנכתב עליהם שהם למוטב בלבד, וישנן חברות שכן. במידה ומדובר בצ'ק מסוג זה יש לקחת בחשבון שהעמלה אולי מעט גבוהה יותר, אך האפשרות לקבל את הכסף במהירות גם כן עולה. 

מה רואה חשבון יעדיף ומהם היתרונות לעסק? 

כל רואה חשבון יודע שאם מגיע השלב בו יש צורך בקבלת תזרים מזומנים כדי להציל את המצב הפיננסי של העסק – יש לעשות זאת במהירות האפשרית ותוך נקיטת כל האמצעים החוקיים העומדים לרשות העסק. ניכיון צ'קים מהווה דרך נהדרת לקבל את הכסף באופן חוקי, מהיר, וללא כל התערבות בנקאית. הוא לא תופס אשראי ומאפשר תזרים מידי של כסף וגם בסכומים גבוהים במיוחד. 

כאשר ישנם סימנים המעידים על האטה כלכלית, כאשר ההוצאות עולות על ההכנסות בגלל תקופת החורף, מתחרה שמאתגר במיוחד או מערכה מלחמתית שגורמת לאנשים להישאר בבית ולא לצרוך שירותים – זהו הרגע לחשב מסלול. שירות הניכיון צריך להתבצע אצל חברה איתנה שיש לה היכולות הכלכליות לספק ניכוי גם בסכומים גבוהים ובמהירות, וגם הכלים לבחון את העסקה במהירות. השירות מספק יתרון גם לעסקים שלא רוצים להיקלע להתחייבויות נוספות עתידיות של לקיחת הלוואות או התחייבות לספקים, שכן אלה יכולים להצטבר עם הזמן ולגרום להוצאות כבירות על העסק. 

Exit mobile version