Site icon המרכז לביטוח מנהלים

מהו אימון עסקי?

קרדיט תמונה: pexels

עסקים רבים מוצאים את עצמם בנקודה בה הם נמצאים באזור נוח, הם כן רווחיים אבל מצד שני הם מגיעים למצב של שחיקה. לא פשוט לעסק לעמוד במקום שנים על גבי שנים, במיוחד בזמן שהתחרות בארץ גדלה מיום ליום. כדי לצאת מאזור הנוחות שלכם ולפתח את העסק שלכם יש להגיע לאימון עסקי – אימון שמטרתו להעניק לכם את הכלים הייעודיים שיעזרו לעסק שלכם לפרוח.

 

מהו אימון עסקי?

אין דבר כזה פתרונות מהירים, זה הדבר הראשון והקריטי ביותר שצריך להכיר לפני שנכנסים לאימון עסקי. ייעוץ עסקי מיועד למי שמרגיש תקוע במקום בו הוא נמצא, לעסקים שחווים קשיי גדילה ואף גורפים הפסדים. למעשה, גם עסקים רווחיים מגיעים לאימון עסקי כדי לשפר את המכירות שלהם ולשנות את אופן הפעילות בעסק. עסק יכול להיות רווחי אבל עדיין עובדי החברה לא יהיו מרוצים, מה שישפיע מאוד על העסק עצמו, פיטורין, סכסוכים ועוד. אימון עסקי הוא כלי למנהלים כדי לשפר את העסק, לשפר את התדמית שלהם בעסק ולהפוך עסק לרווחי ובעל אפשרויות צמיחה.

 

מאמן עסקי מגדיר את המטרות שלכם לפני הכל, את החזון העסקי. זהו שלב שרבים נוטים לפסוח עליו בעוד שהוא הדבר החשוב ביותר בעסק. ללא חזון עסקי אין לכם מטרה ספציפית עבורה אתם פועלים. מבעד לכך, לאחר הכרה עם החזון העסקי יש לבנות תוכנית עסקית מתאימה לפיה פועלים מנהלי הארגון לצורך בניית מגמת צמיחה בעסק. מנהלים יכולים להיות במקום טוב, אבל בדיוק כמו ספורטאי מצטיין אם זמר מצליח, ללא עבודה מתמשכת הכישרון הטבעי שלכם לא יכול לעמוד לבד.

 

איך בוחרים מאמן עסקי?

בחירת מאמן עבור אימון עסקי היא בחירה קריטית ויש לה משפיעים רבים. אנחנו רוצים להוציא את המיטב וכמובן שיש בתחום מאמנים טובים וטובים פחות. עליכם לבחור מאמן עסקי בהתאם למה שהוא יכול לספק לכם ובהתאם למוניטין שלו. קיימות שיטות שונות של אימון אשר ברובן מתבססות יותר על פרקטיקה מאשר על "פסיכולוגיה" – למה אתם עושים את מה שאתם עושים. המטרה של מאמן עסקי הוא ליצור שינוי במנטליות שלכם ואין צורך לנבור בעבר של המתאמן כדי להוציא תוצאות מספקות. המטרה של אימון עסקי היא להתאים את התוכנית עבורכם ולדעת מהן הטכניקות בהן אתם צריכים לפעול כדי להשיג את המטרה.

 

בשיחת הייעוץ הראשונה ביניכם ובין המאמן נערך תיאום ציפיות והכרה אחד של השני. כדי לשפר את ביצועי האימון חשוב לוודא שישנה כימיה נכונה ביניכם ובין המאמן. המאמן מכיר את החולשות שלכם ואת החוזקות שלכם, מבין מהם הפחדים שלכם ואילו הרגלים מפריעים לכם להגשמת המטרה. קיימים היום הרבה מאוד עסקים ואנשים שלא מממשים את הפוטנציאל שלהם בגלל שיפוטיות עצמית, דימוי עצמי, פחדים ופרפקציוניזם. המאמן יודע לשים את הדגש בנקודות החולשה ולהמיר אותן לנקודות חוזקה, ואילו את נקודות החוזקה לשמר ולטפח.

 

 

 

Exit mobile version