Site icon המרכז לביטוח מנהלים

טיפים להתנהלות פיננסית בשנים שלקראת הפנסיה

קרדיט תמונה: freepik

כאשר אתם מתקרבים לפרישה, יש חשיבות עצומה לתכנון הפיננסי שלכם. עליכם להיות מחושבים, בשביל להבטיח לעצמכם חיים נוחים וחסרי מתח במהלך שנות הפנסיה. אם תתנהלו בצורה נכונה, תגדילו את הסיכוי ליהנות משנים אלו מבלי לדאוג למגבלות כספיות.

מקביעת יעדים ברורים ועד שימוש בכלים ייעודים כמו משכנתא הפוכה או פנסיונית – הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לכם.

 

העריכו את יעדי הפרישה שלכם

לפני שאתם מתחילים לתכנן את הפרישה, חשוב לקבוע מהם היעדים שלכם. קחו בחשבון את אורח החיים עליו אתם רוצים לשמור במהלך הפנסיה ואת ההוצאות הנלוות לכך. הגדרת יעדים ברורים תעזור לכם להעריך את כמות הכסף שאתם צריכים לחסוך ולהשקיע, כדי להשיג את רמת החיים הרצויה.

 

צרו תקציב ברור לטווח ארוך

לאחר קביעת היעדים, יש לתכנן תקציב קפדני שיסייע לכם להשיג אותם. התקציב שלכם צריך לכלול את כל ההוצאות הצפויות שלכם לקראת ולאחר הפרישה, כגון דיור, מזון, בריאות, טיסות ותחביבים. יצירת תקציב פרישה תספק תמונה ברורה יותר של מצבכם הכלכלי.

 

מקסמו את החיסכון הפנסיוני

בשנים שלפני הפרישה, חשוב מאוד לוודא שאתם מצליחים לחסוך כמה שיותר כסף ייעודי לפנסיה. נסו להגדיל ככל הניתן את ההפרשות שלכם ושל המעסיק לכלים פנסיוניים, ושקלו פתיחה של כלים נוספים שאינם תלויים במעביד. עליכם להיות מודעים להטבות מס, תקרות הפקדה וכו'.

 

גוונו את תיק ההשקעות

השקעות נבונות יסייעו לכם להגדיל את הממון לקראת הפנסיה, ואחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות גיוון התיק. מומלץ לבחון את ההשקעות שלכם ולבצע התאמות, כדי להבטיח שהן מוגנות. פעולות אפשריות: הקצאה מחדש של נכסים, השקעה בסוגים שונים של ניירות ערך, או לחלופין התאמת סובלנות הסיכון שלכם בהתבסס על מצבכם הפיננסי הנוכחי ומבט לעבר העתיד.

 

שלמו חובות בריבית גבוהה

כדאי לנקות מהשולחן חובות בריבית גבוהה. פעולה זו תשפר משמעותית את מצבכם, תפחית את הנטל הכלכלי ותפנה לכם כספים עבור חיסכון והשקעה. ניתן לאחד הלוואות מרובות להלוואה אחת בתנאים נוחים יותר, על ידי מחזור הלוואה.

 

חשבו על הוצאות בריאות

למרבה הצער, בשנים שאחרי הפרישה לרוב הוצאות הבריאות עולות. לכן, חשוב שתהיה לכם תוכנית לכיסוי עלויות פוטנציאליות, באמצעות כיסויים של קופות חולים וחברות ביטוח. כדאי לוודא שאתם מכוסים מכל הכיוונים בהתאם לצרכים שלכם, אך מצד שני למנוע כפל ביטוחים שגורר הוצאות מיותרות.

 

עדכנו את הרגלי ההוצאות שלכם

לקראת היציאה לפנסיה, חשוב לבחון ולהתאים את הרגלי ההוצאות שלכם לעתיד. התמקדו בצמצום הוצאות מיותרות והגדלת שיעור החיסכון שלכם. זה יאפשר לכם להתכונן טוב יותר לפרישה ולהגדיל את הביטחון הכלכלי הכולל שלכם.

 

בנו קרן חירום

קרן חירום היא מרכיב קריטי בכל תוכנית פיננסית. כאשר אתם עומדים לפרוש, זה קריטי שתהיה לכם קרן מספקת לכיסוי הוצאות בלתי צפויות או מקרי חירום. שאפו לחסוך לפחות שלושה עד שישה חודשים של הוצאות מחיה בתוכנית חיסכון נגישה בקלות ובסיכון נמוך. הקרן תספק לכם רשת ביטחון פיננסית ותעזור לכם להימנע משימוש בחסכונות הפנסיוניים לצרכים אחרים.

 

שקלו לקחת משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה יכולה להיות כלי פיננסי רב ערך עבור פנסיונרים בעלי בתים, אשר מחפשים הכנסה נוספת. הלוואה מסוג זה ניתנת כנגד הנכס, ואפשר להשתמש בה לכל מטרה – בין אם להשלמת הכנסה, לכיסוי הוצאות או למימון שיפוצים בבית. עם זאת, חשוב לחקור היטב ולהבין את התנאים וההגבלות של משכנתא הפוכה לפני שתחליטו.

 

התייעצו עם יועץ פנסיוני

כפי שאתם מבינים, תכנון פרישה מצריך התחשבות בשיקולים רבים. אם זה מורכב מדי עבורכם ואפילו מרתיע, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום. יועץ יספק לכם הדרכה והכוונה, יעזור לכם לפתח את התוכנית ויציע אסטרטגיות השקעה וחיסכון המותאמות לצרכים ולמטרות הספציפיות שלכם.

Exit mobile version