Site icon המרכז לביטוח מנהלים

השוואת קרנות השתלמות: איך לבחור את הקרן המתאימה עבורכם?

קרדיט תמונה: freepik

קרנות השתלמות הן כלי פיננסי חשוב עבור אנשים רבים, בין אם הם רוצים להשקיע בעצמם ולפתח את יכולותיהם ולהרחיב את הידע שלהם בתחומים שונים ובין אם הם רוצים להגדיל את החיסכון שלהם.אך יש לא מעט קרנות השתלמות ועלינו לשקול מספר גורמים בזמן הבחירה. אז איך לבחור נכון?

מהי קרן השתלמות?

קרן השתלמות הפכה לאחד ממוצרי החיסכון המבוקשים בקרב שכירים ועצמאים כאחד, בזכות שילוב מושלם בין נזילות מהירה יחסית (בין 3 ל- 6 שנים), הטבות מס שלא תמצאו באף מוצר אחר וכן אפשרות לקבל הלוואה בתנאים אטרקטיביים ביותר.

למה חשוב לבחור בקרן השתלמות שמתאימה לכם?

הרבה אנשים מתלבטים באיזו קרן השתלמות כדאי לבחור על מנת למקסם את התשואות וליהנות מכמה שיותר רווחים. אבל האמת שישנם שיקולים נוספים  שכדאי לקחת בחשבון בבחירת קרן. ניתן דוגמה: מאחר וקרנות ההשתלמות מציעות תנאים אטרקטיביים למדי בנטילת הלוואות, שווה לבחון איזו קרן תציע לכם הלוואה בתנאים הטובים ביותר. שימו לב גם שלא כל קרן תסכים בהכרח להעניק לכם הלוואה, ולכן שווה לבדוק גם את זה. לשם כך כדאי לתאם פגישה עם סוכן ביטוח פנסיוני, היות וכפי שתראו בפסקה הבאה, תהליך השוואת קרנות דורש סבלנות, ידע, ניסיון ומקצועיות.

איך משווים בין קרנות השתלמות?

השוואת קרנות השתלמות ממש אינה מסתכמת בבחינת התשואות ודמי הניהול שהן מציעות. כמו כן גם המלצות מחברים, שכנים, קרובי משפחה, משפיענים וקבוצות ברשתות החברתיות אינה בהכרח תהיה אותנטית. למעשה גם אם ימליצו לכם על קרן כזו או אחרת מתוך כוונה טובה, היא לאו דווקא אכן תתאים לכם, וזאת מאחר ולאנשים שונים יש צרכים שונים.

על מנת למקסם את יתרונותיה של הקרן חשוב לבחון לעומק פרמטרים נוספים. רק כך תוכלו לראות את התמונה הרחבה ולקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם. אמנם באתר גמל נט של משרד האוצר תוכלו לבחון את התשואות בחתכי זמן שונים ואת דמי הניהול הממוצעים שכל קרן גובה, אבל שוב נבהיר כי נתונים אלה אינם ערובה לכך שתעשו את הבחירה הנכונה.

בין היתר, יש לבחון את מדד שארפ, יתרת הנכסים, תמהיל ההשקעות, ציון במדד השירות, ציון במדד הפנדינג ולהבין בדיוק מי עומד מאחורי גוף ניהול שינהל עבורכם את הכספים. יש כל כך הרבה נתונים לבדוק, שניסיון לצלוח את הבדיקה הזו לבד, הוא כמעט בגדר משימה בלתי אפשרית לאדם מן השורה. מה גם שהיות ושוק ההון מאוד דינמי, חשוב לבדוק את הביצועים של הקרן שלכם אחת לשנתיים-שלוש, וביצוע בדיקה זו בכל פעם מחדש בכוחות עצמכם עלול לגזול מכם הרבה זמן ואנרגיות.

למה כדאי להיעזר בסוכן פנסיוני כדי לבחור נכון?

אמנם בהתאם לתקנות הניוד תמיד ניתן לעבור מקרן השתלמות אחת לאחר, אבל חבל לבזבז את הזמן, לקבע הפסדים ולפספס את התשואות הפוטנציאליות. לסוכן פנסיוני יש את כל הכלים, הידע והניסיון על מנת לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה, שתטיב אתכם לאורך זמן. אתם מוזמנים לפנות לסוכנות פתרונות עדיפים עוד היום ולתאם פגישת ייעוץ שתעשה לכם הרבה סדר בראש ובכיס.

Exit mobile version