Site icon המרכז לביטוח מנהלים

הפחתת הארנונה יכולה לקרות במספר דרכים

ארנונה 

מס רכוש הוא מס על שווי הנכס, המוטל בדרך כלל על ידי ממשלות מקומיות. מס רכוש הוא אחד המיסים הנפוצים בעולם. זה יכול לשמש למימון שירותים ותשתיות ציבוריות כגון חינוך, בריאות, תחבורה וכו'. חלק מהמדינות החלו להפחית את הארנונה בשנים האחרונות מסיבות כלכליות ופוליטיות. בריטניה הפחיתה את שיעורי הארנונה שלה ב-15% בעשור האחרון וצרפת הפחיתה את הארנונה שלה ב-30% מאז 2010. ארנונה היא אגרה הנגבית על שווי הנכס. זה אמור להוות תמריץ לאנשים לבנות, לקנות ולתחזק נכס. ברוב המדינות, כמו ארה"ב וקנדה, מוטל מס רכוש על מקרקעין. במקומות מסוימים זה יכול להגיע עד 1% משווי הנכס. כמה מדינות הציגו דרכים חלופיות למיסוי נכסים כמו מס שווי קרקע או מס שימוש בקרקע. מסים אלו מבוססים על כמות הקרקע או הבניינים שתפוסים על ידי בניינים ולא על שווי השוק של מה שהם בנויים עליו. זה גם מספק דרך לגבות מסים ולחלק מחדש משאבים. עם זאת, לא ברור כמה ארנונה יש לגבות על חלקת קרקע מסוימת. הסיבה לכך היא שלכל תחום שיפוט יש צרכים וסדרי עדיפויות שונים.

הפחתת הארנונה יכולה לקרות בשתי דרכים:

1) תעריפי הארנונה יורדים,

2) רפורמה ניטרלית להכנסות שאינה משפיעה על סך המסים שגובה הממשלה.

ארנונה

ארנונה היא נטל על מעמד הפועלים, ולכן הפחתת הארנונה נדחפת על ידי הממשלה. הפחתת ארנונה הייתה נושא חם בשנים האחרונות. הממשלה רוצה להפחית את הארנונה כדי שיוכלו לספק שירותים נוספים מבלי להגדיל את התקציב. כתוצאה מכך, סכום הארנונה הכולל שנגבה ב-2017 עמד על 2.8 מיליארד דולר, שהם פחות ממחצית ממה שהיה ב-2016 (6.1 מיליארד דולר). הממשלה גם מתכננת להגדיל את הסיוע הממלכתי והמקומי ב-3 מיליארד דולר למימון בתי ספר ציבוריים ושירותים אחרים שנחתכו עקב הורדת מס הארנונה לעסקים. זה יעזור לקזז חלק מההפסדים שנגרמו כתוצאה מהפחתת ארנונה אך לא יספיק לפצות על כולם בגלל מגבלות תקציב שנגרמו כתוצאה מירידה בהכנסות ממקורות אחרים (כלומר, מכירות).

מס רכוש הוא מס על שווי מקרקעין, לרבות מבנים וקרקעות. זה סוג של מיסוי רכוש. הכנסת מס הרכוש באנגליה בשנת 1791 הייתה אחת הצורות המוקדמות ביותר של מיסוי ישיר. מיסי רכוש משמשים למימון שירותים ממשלתיים כגון בתי ספר, שירותי בריאות והגנה משטרתית. בשנים האחרונות, מדינות רבות הפחיתו או ביטלו את מס הארנונה שלהן מכיוון שהם יכולים להיות רגרסיביים ולהרתיע את ההתפתחות הכלכלית על ידי הפחתת התמריצים להשקעה בנדל"ן. הארנונה היא מס על מקרקעין, הכולל מבנים וקרקעות. בדרך כלל הוא מחויב על שווי הנכס בעת הרכישה או הבנייה. גובה המס מבוסס על אחוז קבוע משווי הנכס. במדינות רבות, סוג זה של מס משמש למימון שירותים ציבוריים כגון בתי ספר וכבישים. במדינות אחרות היא מממנת רשויות מקומיות או רשויות עירוניות. הפחתת הארנונה נתפסה כדרך לסייע למשקי בית עם הכנסה נמוכה יותר ולאלו המתגוררים באזורים בעלי ערכי נכסים נמוכים.

Exit mobile version