Site icon המרכז לביטוח מנהלים

ביטוח – למה הוא כל כך חשוב לנו?

קרדיט תמונה: freepik

בשביל להבין את המשמעות של פוליסות ביטוח בהיבטים שונים בחיינו ולמה חשוב להשקיע זמן ומחשבה בתהליך הרכישה, וכמובן לשלם את העלויות הרלוונטיות עבורו, עלינו לדמיין את הסיטואציה הבאה.

נניח ואנחנו מחזיקים ברשותנו כלי רכב שעלה לנו 100 אלף שקל. יום אחד הרכב נגנב או אפילו רכיבים מסוימים נגבו. בהיעדר ביטוח מקיף, אנחנו נצטרך להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של המקרה בעצמנו. כלומר, נצטרך לשלם על רכב חדש או על רכישה והרכבה של אותם רכיבים מכיסנו. זה יכול להגיע לסכומים של אלפי ועשרות אלפי שקלים. תלוי כמובן מה סכום הרכב והרכיבים וכמה נהיה מוכנים להשקיע בהם.

אם יש לנו פוליסת ביטוח, הרי שנוכל לממש אותה וליהנות מכיסויים שונים בהתאם לתנאי הפוליסה. החל מרכב חלופי דרך חברת הביטוח וכלה בפיצוי כספי רלוונטי שיעזור לנו לרכוש רכב חדש או לפחות לקבל נתח משמעותי מעלות הרכב שאנחנו רוצים לרכוש במקום מה שהיה לנו ונגנב. כל זה, בעלות של אלפי שקלים בודדים בשנה, עלות ערך הפוליסה.

כמובן שזה נכון לא רק למקרים של ביטוח רכב אלא בכל מקרה כמעט בחיינו. החל מביטוח חיים ובריאות, שהם ביטוחים קבועים שמשרתים אותנו כל יום ויום עד מותנו (ולאחר מכן ישרתו את בני משפחתנו) וכלה בביטוח נסיעות שהוא ביטוח אד הוק המשרת אותנו לטווח זמן קצר, כל עוד אנחנו שוהים בחו"ל.

יש לציין, ישנן פוליסות ביטוח שאנחנו מחויבים לרכוש, כמו למשל ביטוח חובה לרכב או ביטוח משכנתא, לעומת זאת, מרבית הפוליסות הן זכות ואנחנו נרכוש אותן מתוך כוונה ליהנות מהכיסויים שהן מציעות לנו בשביל שנוכל לישון טוב יותר בלילה.

איך רוכשים פוליסת ביטוח בצורה נכונה

בסופו של דבר, רכישת פוליסת ביטוח מכל סוג שהיא, זו פונקציה של צרכים, עלות ותועלת. כלומר, אנחנו צריכים לבחון מה הצרכים שלנו בהתאם למה שעומד לרשותנו, מה העלות שאנחנו נדרשים לשלם עבור הפוליסה ומה התועלת שנוכל להפיק ממנה.

בהחלט ייתכן שנוכל למצוא פוליסות איכותיות יותר מזו שאנחנו רכשנו, אך במחירים הרבה יותר גבוהים ממה שאנחנו צריכים לשלם, הפוליסה לא בהכרח תספק את הצרכים שלנו במלואם ולכן זה לא ישתלם לקנות אותה.

אנחנו צריכים לדעת כיצד לקרוא את הפוליסות השונות, איך להשוות ביניהן ולדעת מה יכול להשתלם לנו כלכלית ומעשית.

איך עושים את זה נכון?

בשביל להשוות בין פוליסות ביטוח שונות, אפשר להיכנס לאתר של WOBI, שם נוכל לקבל הצעות מחיר עבור פוליסות שונות ולאחר מכן נוכל להשוות ביניהן, מחירים ותנאים, ואז להחליט איזו פוליסה יכולה לשרת אותנו בצורה הטובה ביותר, בהתאם לצרכים שלנו.

חשוב לזכור, ישנן פוליסות, כמו ביטוח רכב, המשרתות אותנו במשך שנה ולאחר מכן עלינו לחדש אותה. לעומת זאת, ביטוח חיים או בריאות, הן פוליסות שימשיכו לשרת אותנו כל עוד אנחנו נמשיך לשלם עבורן.

 

Exit mobile version