Site icon המרכז לביטוח מנהלים

ביטוח דירה – למה חשוב לעשות אותו?

קרדיט תמונה: freepik

אחד הנכסים החשובים ביותר בחיינו, היא הדירה אשר בבעלותנו, בין אם אנחנו מתגוררים בה ובין אם אנחנו משקיעים ומשכירים אותה למגורים ולצרכים אחרים עבור אחרים. מדובר בנכס שעלותו יכולה להגיע בהקלות למאות אלפי שקלים ואף למעלה מכך.

לכן, אנחנו נרצה להיות בטוחים שאם חס וחלילה קורה משהו למבנה ו/או לתכולה שנמצא בתוכו, אזי שנוכל לקבל פיצוי כספי הולם מחברת הביטוח, על מנת שנוכל לתקן את שהתקלקל, לשפץ את הדירה במידת הצורך או להבדיל, לרכוש תכולה חדשה.

לשם כך, אנחנו נרצה לעשות ביטוח דירה. מדובר על פוליסה אשר ניתן לרכוש בצורות שונות, דרך גורמים שונים, בין אם מדובר בחברת ביטוח ובין אם מדובר בגורמים אחרים המציעים לנו פוליסות שיכולות להתאים לנו.

לפני שנסביר מה זה ביטוח דירה ומדוע משתלם לקנות אותה, חשוב להדגיש שתי נקודות. ראשית, יש לנו אפשרות לרכוש פוליסת ביטוח דירה ביחד עם פוליסות אחרות שאנחנו מעוניינים בהן, בשביל שהכל יהיה תחת קורת גג אחת וחברה אחת תטפל בכל הדברים, כפי שאנחנו צריכים. שנית, הרעיון הכללי של ביטוח דירה, כמו פוליסות אחרות, אומר שעלינו לשלם פרמייה חד פעמית או חודשית, וכשנידרש נוכל לממש את הפוליסה וליהנות ממנה. אנחנו צריכים לחשוב על נקודת הזמן בה נידרש להשתמש בפוליסה ולא רק על הפרמיה שנשלם.

מה כולל ביטוח דירה ומה הוא מכסה?

ביטוח דירה למעשה כולל שני חלקים, ביטוח מבנה וביטוח תכולה. החלק הראשון מתייחס כאמור, למבנה עצמו, פלוס אחוז מסוים מהשטח השייך לבעל הדירה מתוך החלק המשותף בבניין. חלק זה מתעסק בכל בעיה שעלולה להיווצר מסיבות שונות במבנה ובתשתיות שלו, בין אם זה ביוב, צנרת מים, חשמל, מים, גז וכדומה. הביטוח נועד לכסות גם מקרים של שריפות, הצתות, הצפות, נזקים מכוונים ועוד.

החלק השני מתייחס לתכולה שנמצאת בתוך המבנה, גם כאן יש התייחסות לדירה ולשטח המשותף באופן יחסי. חברות רבות קובעות מראש לאיזו תכולה הפוליסה מתייחסת, כשלא פעם עבור דברים מסוימים, כמו למשל יצירות אומנות יקרות או תכשיטים יקרי ערך, יש צורך לרכוש פוליסה אחרת או הרחבות לפוליסה המקורית.

ביטוח תכולה מתייחס למקרים של גניבות, פריצות, נזקים כתוצאה מסיבות חיצוניות ועוד. ערך הכיסוי יכול להיקבע על פי מחיר המוצר בזמן שהוא נרכש או על פי פרמטרים שונים אשר חברת הביטוח קובעת מראש.

איך בוחרים איזו פוליסה לקנות?

בעיקרון, לפני שרוכשים ביטוח דירה צריך לבחון אילו כיסויים הוא כולל, באילו מקרים אפשר להשתמש בפוליסה ומה גובה ההשתתפות העצמית. יש להתייחס באופן כללי למחיר אותו צריך לשלם עבור הפוליסה מחד ולגובה הכיסויים שנקבל עבור נקודות שונות בפוליסה, מאידך. חשוב גם להתייחס להיבטים הקשורים לשירות ולאמינות של החברה וכמה מהר היא דואגת להעביר את הפיצוי למבוטחים שלה.

 

 

Exit mobile version