Site icon המרכז לביטוח מנהלים

איתור קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים – מדריך

איתור קרנות פנסיה - לא מתיש כמו בעבראחת מהשפעותיה הניכרות ביותר של המחאה החברתית בשנת 2011, היא המודעות הגוברת של הישראלים לכוח הצרכני המצוי בידם, וליכולתם ליהנות מתנאים טובים יותר עבור כספם במידה ויפעלו אקטיבית בנושא.

בעקבות אירועי המחאה, ישראלים רבים, אשר בעבר לא נהגו לעקוב אחר הוצאותיהם החודשיות, הפכו מודעים לסכומים הגבוהים אשר נגבים מכיסם מטעם נותני שירות שונים במשק (חברות הסלולר, סופרמרקטים, ועוד כהנא וכהנא), כאשר הניסיון לצמצם הוצאות מיותרות אלו הפך סימן ההיכר של דור "בוגרי המחאה", הנהנים מתודעה צרכנית מפותחת הרבה יותר מבעבר.

עם זאת, דווקא באחד מהנושאים המהותיים ביותר, המשפיעים ישירות על מצבו הכלכלי של כל ישראלי לאורך שנים ארוכות, ישראלים רבים עדיין מעדיפים שלא להתערב, ולסמוך על כך ש"יהיה בסדר" בסופו של דבר. מדובר בסוגיית החיסכון הפנסיוני, אשר מטרתה להבטיח כי כל תושב ישראלי המועסק בעבודה, ייהנה לאחר יציאתו לפנסיה מקצבה כספית מספקת, אשר תאפשר לו קיום בכבוד.

חיסכון פנסיוני לא יודע לנהל את עצמו

אחת התופעות החדשות יחסית, המאפיינות במיוחד את בני דור ה-y, היא המעבר התכוף בין עבודה לעבודה, כאשר אותם הימים, בהם עובד היה נקלט לעבודה לאחר סיום לימודיו, ולאחר 40 שנה פורש מאותו מקום העבודה בצירוף הקדשה ושעון זהב, חלפו ואינם עוד. בימינו, יותר ויותר עובדים בוחרים במעבר בין עבודות כאמצעי ראשון ועיקרי לשיפור שכרם ותנאי תעסוקתם, מה שאף מוכיח את עצמו במקרים רבים.

עם זאת, מעברים תכופים אלו מקשים במידה רבה על ניהול החיסכון הפנסיוני, אשר כל שכיר בישראל זכאי לו מתוקף חוק, ובמיוחד כאשר מדובר בעובדים חדשים, אשר לא תמיד הדבר נמצא בראש מעייניהם. כתוצאה מכך, לא פעם עובד מסוים, אשר עבר בין מספר מקומות עבודה לאורך חייו, מחזיק גם במקביל במספר אפיקי חיסכון פנסיוניים אשר מרוכזים בחברות שונות, בשעה שהעובד עצמו לא תמיד מודע לקיומם.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי אף שלעיתים מדובר בסכומים מצומצמים יחסית, הרי שגם סכומים אלו, בשעה שמצויים באפיק חיסכון מיטבי, המותאם ישירות לצרכיו של העובד, עשויים להניב עם השנים פירות משמעותיים, וזאת כמובן במידה ומנוהלים כשורה. מסיבה זו, ובשעה שהעובד מבקש "לעשות סדר" בכל הנוגע לחיסכון הפנסיוני שברשותו, אחד מהצעדים הראשונים נדרש להיות בירור מהם אפיקי החיסכון הפנסיוני העומדים לרשותו, ולרבות אלו שהוא עצמו לא מודע להם.

איתור קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים – מדריך

בימים עברו, איתור קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים אשר היו רשומים על שמו של אדם, הייתה משימה מסובכת, שדרשה נבירה בטפסים ובתלושי שכר, ואף בירור מול כל אחד ממקומות העבודה בהן הועסק העובד בימי חייו, משימה לא קלה, אשר ייאשה רבים עוד בתחילת הדרך.

עם זאת, לאחרונה, ובמטרה להקל על ציבור המחזיקים בחסכונות פנסיונים בישראל, משרד האוצר השיק כלי אינטרנטי חדש, המאפשר לכל תושב ישראלי לגלות, במהירות ובקלות, מהם החסכונות הפנסיונים הרשומים על שמו נכון להיום, וזאת מבלי שיצטרך לכתת רגליו בין מקומות העבודה הקודמים שלו. כלי זה הוטמע באתר אינטרנט חדשמטעם הממשלה, המוקדש אך למטרה זו, אשר כתובתו הינה: https://itur.mof.gov.il/.

במסגרת מנוע החיפוש של האתר, יכול כל תושב ישראלי להריץ שאילתא על שמו, או על שם קרוב משפחתו שנפטר, כאשר עליו להצטייד לצורך כך במספר תעודת זהות, ולענות על שתי שאלות פשוטות המוצגות באתר. לאחר מכן, יוצג בפניו המידע המלא אודות החסכונות הפנסיונים ופוליסות ביטוח החיים הרשומות על שמו במועד זה.

Exit mobile version